شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

دلايل برتري گوشي Huawei Y9a در مقابل Samsung Galaxy A51

۵۷ بازديد

در اين مطلب به دلايل انتخاب گوشي huawei y9a در مقابل Samsung Galaxy A51 پرداختيم. اگر شما مايليد با بودجه اي در انداره خريد يك ميان رده از امكانات يك پرچمدار استفاده كنيد، در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد.
دلايل برتري گوشي Huawei Y9a در مقابل Samsung Galaxy A51

شايد براي بسياري از شما پيش آمده باشد كه براي خود و يا يكي از آشنايان‌تان قصد خريد گوشي داشته باشيد و دو گوشي در يك رده قيمتي بسيار نزديك نظرتان را جلب كنند. اما آيا در اين ميان تنها قيمت است كه به ما مي‌گويد خريد كدام گوشي ارزش بيشتري دارد؟ در ادامه قصد داريم بين دو گوشي هواوي واي 9 اي و سامسونگ گلكسي اي 51  مقايسه‌اي از مشخصات بارز داشته باشيم و تشريح كنيم كه دلچرا گوشي huawei y9a بخريم چه فاكتورهايي خواهند بود.
تصور كنيد كه به بازار رفته و مبلغ بودجه خود را هم از قبل مشخص كرده‌ايد و حالا نوبت خريد گوشي است. در اين ميان ممكن است از قبل يك يا چند گزينه را در نظر گرفته باشيد و بين آنها مردد شده‌ايد. گوشي‌هاي سامسونگ گلكسي A51 و هواوي Y9a دو محصولي هستند كه مي‌توانند در رده قيمت 8 ميليون تومان (در زمان نگارش اين مقاله) نظر كاربران را به خود جلب كنند ولي خريد كداميك بر ديگري ارجحيت دارد؟ دلايل انتخاب گوشي huawei y9a يا گلكسي A51 چيست؟
در اين مقاله به شما مي‌گوييم كه چرا در چنين شرايطي خريد گوشي Y9a مي‌تواند انتخاب معقولانه‌تري باشد و قيمت چند صد هزار تومان بيشتر A51 سامسونگ نمي‌تواند دليل برتري اين گوشي نسبت به رقيب مستقيم خود از تيم هواوي به حساب آيد. اما دلايل انتخاب گوشي huawei y9a چيست؟ در ادامه به تشريح آنها مي‌پردازيم.

بدنه گوشي  گوشي huawei y9a

 دلايل برتري گوشي Huawei Y9a
بدنه باكيفيت از جنس شيشه و فلز در مقابل پلاستيك از دلايل انتخاب گوشي huawei y9aهواوي در سال جاري گوشي Y9a را با مشخصات و طراحي و بدنه بسيار جذابي معرفي كرده كه مي‌تواند نظر كاربران زيادي را به خود جلب كند ولي از سوي ديگر سامسونگ نيز گوشي گلكسي A51 را در سبد محصولات خود دارد كه از جمله محصولات مورد توجه بازار به حساب مي‌آيد. يكي از دلايل انتخاب گوشي huawei y9a اين است كه هواوي در y9a بدنه‌اي از جنس شيشه در دو سمت و يك فريم آلومينيومي به عنوان اسكلت و قالب اصلي ساخته است. طراحي زيباي اين محصول يكي از دلايل انتخاب گوشي huawei y9a است.
شيشه در دو سمت به نحوي طراحي شده كه علاوه بر ظاهر لوكس و زيباي خود از سبكي جديد موسوم به 3D Arc Design استفاده مي‌كند. به بيان ساده اين فناوري با ايجاد انحنا در لبه‌هاي بدنه گوشي بستري فراهم كرده كه بتوان دستگاه را راحت‌تر در دست نگه‌داشت و از نظر ارگونومي ميزان فشار وارده از سوي بدنه دستگاه حين در دست گرفتن بسيار كمتر از بدنه‌هاي كاملاً تخت و با زاويه 90 درجه باشد.
از سوي ديگر سامسونگ بدنه پلاستيكي را براي گوشي Galaxy A51 در نظر گرفته كه در بخش فريم اصلي و اسكلت داخلي نيز از پلاستيك فشرده به عنوان بستر اصلي استفاده شده است. از همين رو مي‌توان گفت اگر به دنبال گوشي با استقامت بيشتر بدنه هستيد انتخاب بهتر براي شما Huawei Y9a خواهد بود. ضمناً بايد به اين نكته نيز اشاره داشت كه بدنه گوشي هواوي Y9a ميزان مقاومت بيشتري در برابر خراشيده شدن دارد و در مقابل بدنه گوشي سامسونگ گلكسي اي51 در اين مورد نمي‌تواند در حد رقيب چيني از خود پايداري نشان دهد.

طراحي  گوشي huawei y9a

دلايل انتخاب گوشي huawei y9a 
ظاهر جذاب و زيبا دلايل انتخاب گوشي huawei y9aيكي ديگر از دلايل دلايل انتخاب گوشي huawei y9a اين است كه  هواوي با توليد Y9a پاي آن را به دنياي گوشي‌هاي سري ميان‌رده خود باز كرده استفاده از طراحي گوشي‌هاي پرچمدار براي گروه محصولات ارزان‌قيمت‌تر است. در نگاه اول ممكن است كاربران ديگر با ديدن گوشي واي 9 اي تصور كنند كه اين طراحي مجلل و لوكس متعلق به يك گوشي پرچمدار است. ولي بايد گفت كه در واقع اين هنر هواوي بوده كه با الهام از طراحي گوشي پرچمدار و پرطرفداري مانند هواوي Mate 30، همان طراحي را با تغييراتي ناملموس، در Y9a به كار برده است.
در مقابل گلكسي A51 طراحي ساده گوشي‌هاي ميان‌رده بازار را دارد و از نماي دور نيز مشخص است كه شما يك گوشي ميان‌رده در دست داريد. چيدمان سنسورها در ماژول دوربين و همچنين نمايش جلوي گوشي هر دو مانند ديگر گوشي‌هاي ميان‌رده بازار از اين برند هستند و شايد براي بسياري از كاربران چندان جذاب و گيرا به نظر نيايند.
به بيان ساده‌تر بايد اين طور گفت كه اگر شما از جمله كاربراني هستيد كه به لوكس بودن و استايل گوشي خود توجه خاصي دارند، رنگ‌هاي جذاب و همچنين طراحي زيباي بدنه اين گوشي مي‌توانند يكي از مهمترين دلايل انتخاب گوشي huawei y9a توسط شما باشند.
طراحي خاص نمايشگر بدون ناچ و حفره از دلايل انتخاب گوشي huawei y9aاز ديگر دلايل انتخاب گوشي huawei y9a طراحي خاص نمايشگر آن است. اگر از جمله كاربراني باشيد كه عاشق تماشاي فيلم و ويدئو يا بازي كردن با گوشي خود هستند همواره براي شما روبرو بودن با يك نمايشگر تمام صفحه بهترين انتخاب خواهد بود. وجود حفره در نمايشگر يا بريدگي بالاي آن كه به ناچ معروف است به صورت پايه موجب خواهد شد بخشي از پيكسل‌هاي موجود در يك سمت نمايشگر از دست بروند كه مسلماً مطلوب شما نخواهد بود.
در اين حالت هواوي با يك طراحي مُدرن و خاص، سنسور دوربين سلفي دستگاه را به درون بدنه منتقل كرده و تنها زماني كه نياز داشته باشيد، دوربين پديدار خواهد شد. در واقع طراحي با مكانيزم متحرك يا پاپ‌آپ دوربين سلفي Y9a يكي از بهترين ايده‌هايي است كه اين روزها به كاربران سخت‌پسند در زمينه استفاده از نمايشگر كمك مي‌كند به هيچ عنوان هيچ بخشي از نمايشگر گوشي خود را از دست ندهند.
نكته ديگري كه در اين بخش وجود دارد آن است كه دوربين سلفي هنگامي بيرون مي آيد، كه به آن نياز است. علاوه بر مزايايي كه در بالا اشاره كرديم ظاهر گوشي شما را نيز بسيار جذاب و خاص مي كند. مسلماً هنگام استفاده از آن در يك جمع خودماني، گوشي جذابي كه در دست داريد را به كانون توجهات تبديل خواهد كرد.

سخت افزار برتر  گوشي huawei y9a
سخت‌افزار قدرتمندتر از دلايل انتخاب گوشي huawei y9aسامسونگ در گوشي Galaxy A51 از تراشه پردازشي اختصاصي Exynos 9611 و هواوي از تراشه مدياتك Helio G80 استفاده كرد. هر دو محصولاتي ميان‌رده ولي با تفاوت‌هاي جالب توجهي هستند. هسته‌هاي پردازشي CPU تراشه Exynos 9611 در بخش پرمصرف از خانواده Cortex-A73 استفاده مي كند. براي بخش كم مصرف نيز از هسته‌هاي Cortex-A53 استفاده شده است. در مقابل تراشه Helio G80 در هر دو كلاستر خود هسته‌هاي جديدتر و قدرتمند را به كار برده است. به نوعي كه در بخش پرقدرت شاهد به كار گيري هسته‌هاي Cortex-A75 هستيم و در بخش كم مصرف نيز پايه اصلي هسته‌هاي Cortex-A55 جاي گرفته‌اند.
اين بروزرساني و استفاده از هسته‌هاي قدرتمندتر موجب ارتقاي قدرت پردازشي قابل توجه تراشه Helio G80 در Y9a شد. همچنين از محكم ترين دلايل انتخاب گوشي huawei y9a توسط شما مي تواند باشد. مؤيد اين ادعا امتيازاتي است كه هر دو گوشي در بررسي‌هاي تخصص از آن خود كرده‌اند.
سرعت بالاتر در Y9a در نتيجهسخت‌افزار قدرتمندتر  علاوه بر بخش پردازنده، حافظه‌هاي مورد استفاده در Y9a نيز از خانواده UFS 2.1 هستند. در مقابل آنها سامسونگ در گلكسي A51 از حافظه‌هاي نوع UFS 2.0 استفاده كرده است. شايد در ظاهر تصور شود كه اين دو نسل تفاوت زيادي با هم ندارند. به صورت كلي بايد گفت كه نسل 2.1 حافظه UFS نسبت به 2.0 سرعت خواندن و نوشتن بسيار بيشتري دارد. در شرايط آزمايشگاهي اين اختلاف تا 100 درصد بيشتر به ثبت رسيده است.
با اين حال نتايج بررسي‌هاي عملي ما نشان داده كه اختلاف سرعت در دسترسي به اين دو حافظه در دو گوشي مذكور چيزي نزديك به 30 درصد سرعت بيشتر در خواندن و نوشتن براي هواوي Y9a است كه در نتيجه سرعت تعامل با اين گوشي را به صورت ملموسي افزايش مي‌دهد. براي افراد علاقه‌مند به سرعت بيشتر، اين فاكتور مي تواند از دلايل انتخاب گوشي huawei y9a خواهد بود.

 

منبع:

https://huaweimobilefarsi.com/blog/huawei-y9a-advantages-vs-samsung-a51/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.