چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

معرفي نقد و بررسي تبلت Huawei MediaPad M5 lite 8

آخرين اخبار دنياي تكنولوژي

معرفي نقد و بررسي تبلت Huawei MediaPad M5 lite 8

۵ بازديد

بررسي تبلت هواوي مديا پد ام 5 لايت 8

با عرضه مدياپد ام 5 لايت 8، هواوي با يك صفحه نمايش 8 اينچي و با كيفيت، مجهز به فناوري تشخيص چهره مورد توجه بسياري از كاربران قرار گرفت. در ادامه قصد داريم به طور كامل به معرفي مشخصات فني مدياپد m5 lite 8 بپردازيم. همراه ما باشيد.

MediaPad M5 lite


هواوي از جمله شركت‌هايي است كه همچنان نگاهي ويژه به بازار تبلت دارد و در روزگاري كه برخي شركت‌ها علاقه خاصي به اين محصولات كاربردي و مفيد نشان نمي‌دهند، تبلت‌هاي خود را به صورت مرتب بروزرساني كرده و هر ساله نسخه‌هايي بهبوديافته و كارآمد در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. يكي از اين محصولات تبلت MediaPad M5 Lite هشت اينچي است كه در ادامه روند موفق نسخه 10 اينچي سال گذشته معرفي شده و مي‌تواند پاسخگوي طيف وسيعي از نيازهاي كاربران باشد.
معرفي هواوي مدياپد ام 5 لايت 8تبلت‌ها به دليل ارائه يك نمايشگر بزرگ و قابل حمل مي‌توانند همواره يكي از كاربردي‌ترين ابزارهاي دنياي ديجيتال باشند. همراه شدن اين محصولات با قابليت‌هاي ارتباطي سلولي (سيم كارت) شامل برقراري تماس تلفني و استفاده از اينترنت باعث مي‌شود در هر مكان و زماني از آنها براي وبگردي و يا انجام فعاليت‌هاي وابسته به ارتباط داده بهره جست.
نسخه 8 اينچي تبلت MediaPad M5 lite را بايد محصولي بسيار متناسب دانست كه براي همه نيازهاي كاربر پاسخي درخور و كارآمد در چنته داشته و مهندسان هواوي در طراحي و ساخت آن به صورتي عمل كرده‌اند كه بتوان نهايت ارزش خريد همراه با كارايي را در اختيار كاربران قرار داد. وزن بسيار سبك بدنه و طراحي متناسب آن موجب افزايش قابليت جابجايي آن شده و در عين حال نمايشگر باكيفيتي كه برايش در نظر گرفته شده باعث شده تا در هر حالتي بتوان از مدياپد ام 5 لايت 8 اينچي به راحتي استفاده كرد.

 

سخت‌افزار قدرتمند

معرفي هواوي مدياپد ام 5 لايت 8 
سخت‌افزار قدرتمند و رابط كاربري سريع نيز از ديگر ويژگي‌هاي مدياپد ام 5 لايت 8 هستند كه با دوربين‌هاي مناسب در هر دو سمت مي‌توانند در هر نوع استفاده‌اي كه مد نظر باشد عصاي دست كاربر باشند. اما در ادامه به بررسي اين ويژگي‌ها از نزديك خواهيم انداخت تا ببينيم يكي از مقرون به صرفه‌ترين محصولات هواوي در حوزه تبلت‌ها چه مشخصات و قابليت‌هايي دارد.
طراحي و كيفيت ساخت تبلت MediaPad M5 liteبراي كاهش وزن دستگاه به 310 گرم، هواوي استفاده از پلاستيك فشرده را براي ساخت بدنه مديا پد ام 5 لايت 8 در نظر گرفته كه در عين حال به قابليت مقاومت در برابر باقي ماندن اثر انگشت كاربر روي بدنه نيز مجهز شده و اين بدان معناست كه افرادي كه به تميزي و ظاهر يك‌دست تبلت خود اهميت زيادي مي‌دهند هيچ مشكلي براي استفاده و كار با مدياپد ام 5 لايت 8 نخواهند داشت.
در سمت چپ بدنه هواوي دكمه‌هاي تنظيم صدا و قفل صفحه را قرار داده و در سمت راست آن هيچ عارضه‌اي به جز شكاف ورودي سيم‌كارت و كارت حافظه ديده نمي‌شود. دقت داشته باشيد كه اين تبلت فاقد بلندگوي مكالمه اختصاصي است و در صورت تمايل به استفاده از آن براي برقراري تماس تلفني بهتر است از هدفون‌ها (سيمي يا بي‌سيم) براي مكالمه راحت‌تر از آن استفاده نمود.
در بخش بالاي بدنه مدياپد ام 5 لايت 8 نيز درگاه هدفون 3.5 ميلي‌متري و يكي از دو بلندگوي استريو دستگاه قرار گرفته است. با مراجعه به بخش زيرين بدنه نيز درگاه ارتباطي microUSB همراه با ميكروفون مكالمه و بلندگوي دوم دستگاه را مشاهده مي‌كنيم. نكته قابل ذكر در مورد اين اسپيكرها تنظيم و طراحي شدن آن با فناوري Harman/Kardon است كه برندي نام‌آشنا در حوزه صدا بوده و كيفيت عملكرد دستگاه را به خوبي تضمين مي‌كند.
در حالت كلي وزن بدنه و ارگونومي مدياپد ام 5 لايت 8 به نحوي است كه كاربران هيچ مشكلي در استفاده از دستگاه نخواهند داشت. لبه‌هاي نمايشگر نيز به نحوي طراحي شده‌اند تا بتوان با اطمينان بيشتري از استحكام دستگاه در حين استفاده آن را در دست نگه داشت و حتي به واسطه لبه بالا و پايين مناسب، استفاده از يك دست در حالت افقي نيز وجود دارد و ضخامت 8.2 ميلي‌متري آن نيز در حد استاندارد تبلت‌هاي ميان‌رده بازار بوده و مي‌تواند در بحث تجربه كاربري مطلوب كاربر باشد.

 

نمايشگر تبلت مدياپد ام 5

 تبلت MediaPad M5 lite 
نمايشگر تبلت مدياپد ام 5 لايتيكي از برگ‌هاي برنده مدياپد ام 5 لايت 8 نمايشگر 8.0 اينچي آن است كه با رزولوشن 1920 در 1200 پيكسلي خود يكي از محصولات كم‌نظير در اين رده قيمتي بوده و قابليت ارائه تصاويري با وضوح بالا جهت مطالعه متون و تماشاي ويدئوهاي Full HD در رزولوشن اصلي را در اختيار كاربر قرار خواهد داد.
اين نمايشگر همچنين نسبت تصوير استاندارد 16:10 را نيز برگزيده كه ديگر فاكتور تطبيق دهنده آن با نيازهاي مالتي مدياي كاربران است. در حالت كلي كيفيت رنگ ارائه شده توسط نمايشگر در سطح بالايي قرار داشته و كاربران مي‌توانند در صورت نياز از بخش تنظيمات در رابط كاربري، سطح گرماي آن را براي تطابق بيشتر با سليقه خود تنظيم كنند.
به دليل ماهيت فناوري IPS كه در ساخت پنل اين نمايشگر مورد استفاده قرار گرفته تماشاي ويدئو هنگامي كه دستگاه روي ميز و يا در زاويه‌ي غيرمستقيم با چشم كاربر قرار گرفته باشد به هيچ عنوان محدوديتي ايجاد نخواهد كرد و مضاف بر آن ميزان نور زمينه نمايشگر نيز در حدي بالاست كه توانايي كاربر در قرائت محتواي تصوير در محيط خارجي، افت محسوسي پيدا نخواهد كرد.
در نهايت بايد گفت كه نمايشگر مورد استفاده در MediaPad M5 lite 8 يكي از بهترين بخش‌هاي آن است كه استفاده براي هر نوع كاربري، از گيم گرفته تا تماشاي ويدئو و حتي وبگردي را بسيار آسان كرده و مي‌توان در هر حالت و محيطي از آن به راحتي و بدون دردسر استفاده كرد.
سخت‌افزار و كارايي تبلت هواوي ام 5 لايتيكي ديگر از بهترين بخش‌هاي مدياپد ام 5 لايت 8 سخت‌افزار بسيار مناسب و كارآمدي است كه براي آن در نظر گرفته شده است. هواوي با جاي دادن تراشه ميان‌رده و محبوب **********n 710 در دل اين تبلت و همراه كردن آن با ساختارهاي حافظه رم و حافظه داخلي 3/32 گيگابايتي يا 4/64 گيگابايتي، بستري متعادل براي برآورده كردن نيازهاي كاربران فراهم كرده است.
با بررسي عملكرد مدياپد ام 5 لايت 8 در دنياي واقعي به اين نتيجه مي‌رسيم كه هواوي توازن بسيار خوبي در استفاده از توان پردازشي تراشه ايجاد كرده كه باعث مي‌شود در كاربري عمومي شامل وبگردي، كار با نرم‌افزارهاي آفيس، تماشاي ويدئو و حتي بسياري از بازي‌هاي با گرافيك بالا هيچ مشكلي در استفاده از اين تبلت مشاهده نشود.
هواوي تراشه با ظرفيت بالاي **********n 710 را به نحوي در بخش سخت‌افزار اين تبلت قرار داده كه در حين اجراي هيچ بازي و يا عمليات پردازشي نقصان و ضعفي در عملكرد دستگاه احساس نشود.
در همه حال عملكرد دستگاه بسيار سريع، روان و بدون لگ و ايراد خاصي است كه بخش مهمي از آن به سازگاري بالاي رابط كاربري EMUI با تراشه اختصاصي **********n 710 بوده و موجب مي‌شود حداكثر بهينگي در استفاده از منابع سيستمي ايجاد گردد.
عملكرد گرافيكي و گيمينگاگر شما از جمله علاقه‌مندان به دنياي بازي باشيد نيز وجود سخت‌افزار قدرتمند و در كنار آن موتور ارتقاي گرافيكي GPU Turbo موجب مي‌شود در استفاده از MediaPad M5 Lite 8 براي انواع بازي‌ها با مشكلي مواجه نشويد. در تست‌هاي انجام شده براي اجراي بازي‌هاي با گرافيك بالا مانند آسفالت 9، FIFA 21 و Shadowgun Legends مي‌توان نمونه بارز اين عملكرد عالي را مشاهده كرد كه در آن موتور پردازش GPU Turbo با پيش‌بارگذاري فريم‌هاي تصوير بازي، قبل از موعد استفاده از آنها موجب مي‌شود همواره نرخ فريم بازي ثابت و بدون تغيير بماند كه نتيجه آن گرافيك روان و بدون لگ بازي خواهد بود كه شايد در برخي از دستگاه‌هاي رده بالاتر نيز در اين حد از ثبات نباشد.
وجود تراشه كارآمد و قدرتمند **********n 710 و بهينگي‌سازي‌هاي انجام شده و اختصاصي هواوي موجب گرديده تا تبلت مدياپد ام 5 لايت 8 يكي از بهترين تبلت‌هاي رده قيمتي خود براي اجراي بازي‌ها و يا عمليات نيازمند به توان پردازشي بالا باشد. اين تبلت همچنين محدوديت خاصي از نرم‌افزارهاي سنگين هم نداشته و مي‌تواند از پس همه نيازهاي وبگردي، شبكه‌هاي اجتماعي، آفيس و كاربردهاي ديگر كاربر نيز به خوبي برآيد.

براي مشاهده اطلاعات ساير تبلت هاي هواوي به لينك زير مراجعه نماييد.

https://huaweimobilefarsi.com/product/huawei-mediapad-m5-lite-8/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.