چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بررسي گوشي هواوي واي 6 پرايم 2019

آخرين اخبار دنياي تكنولوژي

بررسي گوشي هواوي واي 6 پرايم 2019

۵ بازديد

اگر بخواهيم ليستي از ميان رده هاي با كيفيت و خوش قيمت هواوي تهيه كنيم، قطعا هواوي واي 6 پرايم 2019 در صدر اين ليست قرار دارد. در ادامه سعي داريم بيشتر به معرفي مشخصات فني هواوي y6 prime 2019 بپردازيم.

واي 6 پرايم 2019


هواوي را بايد متخصص توليد گوشي‌هاي ميان‌رده و خوش قيمت دانست. اين شركت در گروه محصولات سري Y همواره يك انتخاب عالي را براي هر دسته از كاربران با هر بودجه مالي پيشنهاد مي‌دهد. هواوي واي 6 پرايم (Huawei Y6 Prime 2019) يكي از اين محصولات است كه در ادامه قصد داريم به بررسي مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن بپردازيم.


مقدمه اي بر معرفي هواوي y6 prime 2019

هواوي واي 6 پرايم

گوشي‌هاي سري Y هواوي به طور ويژه براي نوجوانان و جوانان طراحي شده‌اند. در اين گوشي‌ها شركت هواوي تلاش مي‌كند تا روي ويژگي‌هايي كه اين گروه سني بيشتر به آن علاقه‌مند هستند، تمركز بيشتري داشته و در عين حال با حفظ اصل تعادل در قيمت‌گذاري، بهترين مجموعه را از حيث ارزش خريد و مقرون به صرفه بودن، پيشنهاد دهد.
هواوي واي 6 پرايم يكي از اين محصولات است كه با طراحي زيباي بدنه خود و ارائه قابليت‌هاي مناسب در عكاسي و همچنين سيستم صوتي قدرتمند و پيشرفته، تلاش مي‌كند تا محصولي باشد كه در همه حال بتوان بيشترين حساب را روي آن باز كرد.
البته بسياري از بخش‌هاي ديگر گوشي Y6 Prime هستند كه با ويژگي‌هاي مناسب خود مي‌توانند بستري براي تبديل شدن به يك انتخاب جذاب باشند كه در ادامه به معرفي و بررسي آنها خواهيم پرداخت.
طراحي و كيفيت ساخت هواوي واي 6 پرايم

هواوي به خوبي مي‌داند تا از چه المان‌هايي در طراحي استفاده كند تا كاربران همه گروه‌ها را به سمت خود جذب كند. طراحي بدنه گوشي هواوي واي 6 پرايم را مي‌توان مصداقي بارز براي اين ادعا دانست. اين گوشي را بايد يك مدل با سه نوع طراحي بدنه متفاوت دانست.
يك بدنه چرمي با رنگ قهوه‌اي كهربايي و بافت زيبا و كلاسيك، يك بدنه آبي با عناصر منعكس‌كننده نور بسيار ريز كه همواره سطحي درخشان و جذاب را پيش چشم كاربر قرار مي‌دهد و در نهايت رنگ مشكي نيمه‌شب كه يك سايه ملايم بوده و با ظاهر زيباي خود مي‌تواند مورد پسند همه گروه‌هاي سني و سلايق باشد.
در قسمت جلوي بدنه Y6 Prime 2019 نيز هواوي تلاش كرده تا با كاهش حاشيه‌ها و استفاده از بريدگي نمايشگر محدود، بيشترين فضا را پيش روي كاربر قرار دهد. همين ساختار در كنار ضخامت اندك بدنه موجب بهبود مثال‌زدني ويژگي‌هاي ارگونوميك دستگاه شده است؛ به طوري كه هنگام در دست گرفتن هواوي واي 6 پرايم راحتي لمس تمام فضاي صفحه و وزن اندك دستگاه موجب رضايت خاطر كاربر خواهد شد.
ساخت گوشي كه بتواند هر كاربر با هر سن و سال و سليقه‌اي را راضي كند بسيار دشوار است و هواوي با استفاده از پوشش‌هاي مختلف بدنه، ارگونومي بالا و زيبايي ظاهر مثال‌زدني به خوبي از پس اين كار برآمده است.


نمايشگر هواوي واي 6 پرايم

هواوي واي ۶ پرايم ۲۰۱۹

بسياري از كاربران به نمايشگر بزرگ علاقه‌مند هستند ولي شركت‌هاي توليدكننده گوشي هوشمند به دلايل مختلف سعي مي‌كنند در اين رده قيمتي، كمتر محصولي با نمايشگر بالاي 6 اينچ توليد كنند؛ اما هواوي را بايد از اين قاعده مستثني دانست.
گوشي هواوي واي 6 پرايم 2019 به نمايشگري 6.09 اينچي از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ مجهز شده كه نسبت تصوير سينمايي 19.5:9 مي‌تواند قابليت‌هاي زيادي براي اين دستگاه فراهم كند.
از سوي ديگر نسبت نمايشگر به بدنه 87 درصدي دستگاه در كنار كسب گواهينامه‌ معتبري مانند TÜV Rheinland و تنظيم شدت نور آبي پنل، به شما اين تضمين را مي‌دهد كه با استفاده بلند مدت از گوشي مشكلي براي چشمانتان ايجاد نخواهد شد.
در بحث زاويه ديد نيز به دليل ذات نمايشگر IPS مي‌توانيد هر زاويه‌اي را براي تماشاي محتواي روي اين گوشي انتخاب كنيد. كيفيت رنگ نمايش داده شده نيز در سطح بالايي قرار دارد. ولي نكته جذاب ديگر در اين بخش وجود قابليت‌هاي بالاي رابط كاربري EMUI در تنظيم گرماي رنگ و رساندن به سطحي است كه مورد نظر كاربر باشد.
نمايشگر گوشي هواوي واي 6 پرايم 2019 يكي از بهترين ويژگي‌هاي اين گوشي در مقايسه با ديگر رقباست؛ چرا كه در كمتر دستگاهي در اين رده قيمتي، چنين نمايشگري ديده مي‌شود. اندازه بزرگ، زاويه ديد بالا همراه با كمترين مزاحمت براي كاربر در حين تماشاي محتوا، آن را به بهترين گوشي در اين رده قيمتي براي تماشاي فيلم و حتي بازي تبديل خواهد كرد.


دوربين گوشي هواوي واي 6 پرايم 2019

براي افرادي كه يك گوشي ميان‌رده و ارزان قيمت را انتخاب مي‌كنند شايد عكاسي در اولويت‌هاي بالا نباشد؛ ولي هواوي با ايجاد تغييراتي جزئي، شرايطي را ايجاد كرده كه بتوان بالاترين راندمان را از دوربين واي 6 پرايم 2019 دريافت كرد.
گوشي Y6 Prime در بخش دوربين سلفي يكي از جذاب‌ترين ميان‌رده‌هاي بازار است. دوربين 8 مگاپيكسلي آن با يك چراغ ويژه با فناوري Toning Flash 2.0 همراه شده كه در بالاي سنسور، هنگام عكاسي در شب، فلش نوري را در جلوي صورت سوژه فعال مي‌كند. نتيجه اين خلاقيت ساده، پرتره‌هايي طبيعي و با شفافيت بيشتر خواهد بود.
با مراجعه به بخش دوربين پشتي دستگاه نيز سنسور 13 مگاپيكسلي را مي‌بينيم كه در حركتي هوشمندانه، هواوي از ديافراگم باز f/1.8 در جلوي آن براي تنظيم شدت نور وارده به سنسور استفاده كرده است. نتيجه اين عمل، افزايش 50 درصدي دريافت نور و ثبت تصاوير دقيق‌تر و با جزئيات بيشتر خواهد بود.
هوش مصنوعي كه در بخش دوربين اين گوشي قرار گرفته نيز بازوي قدرتمند نرم‌افزاري است كه مي‌تواند موجب افزايش كيفيت عكس و فيلم‌هاي گرفته شده با دوربين گردد.
در نهايت بايد گفت كه كيفيت خروجي دوربين اين گوشي با استفاده از تكنيك‌هاي ساده و هوشمندانه هواوي در هر دو بخش دوربين پشتي و سلفي بسيار بالاتر از رقباست. همچنين نرم‌افزار قدرتمندي كه در اين بخش مورد استفاده قرار گرفته نيز به شما كمك مي‌كند تا با شناسايي هوشمند سوژه‌ها در تصوير، بهترين تنظيمات براي آن در نظر گرفته شود.
سخت افزار و رابط كاربري گوشي Y6 Primeهواوي در گوشي واي 6 پرايم از تراشه كم‌مصرف مدياتك Helio A22 استفاده كرده كه به پردازنده چهار هسته‌اي Coretx-A53 در فركانس 2.0 گيگاهرتز مجهز شده و يك انتخاب هوشمندانه براي گوشي با رويكرد بهينگي در كارايي و مصرف انرژي است.
هواوي 2 گيگابايت حافظه رم و 32 گيگابايت حافظه داخلي را نيز در هواوي واي 6 پرايم قرار داده كه البته مي‌توان مقدار حافظه داخلي دستگاه را با استفاده از درگاه microSD مستقل از دو سيم‌كارت، تا 512 گيگابايت ديگر افزايش داد و اين به معناي عدم محدوديت براي هر نوع ذخيره‌سازي در گوشي است.
رابط كاربري سريع و هوشمند
جداي از موارد فوق، هواوي تلاش كرده تا در بخش نرم‌افزار ويژگي‌هايي را به گوشي واي 6 پرايم 2019 اضافه كند تا بتواند كارايي بيشتري را از سخت‌افزار دستگاه دريافت كند. رابط كاربري EMUI 9.1 كه بر پايه اندرويد 9.0 توسعه داده شده سرعت بسيار بالايي در هر شرايط كاري دارد كه مي‌تواند خود را در مرور زمان ترميم كرده و با شناسايي عادت‌هاي كاربر، سريعترين راهكار را براي رسيدن به هدف، پيشنهاد دهد.
براي مثال وجود قابليت GPU Turbo در رابط كاربري EMUI اين گوشي موجب مي‌شود با بارگذاري پيش از موعد فريم‌هاي گرافيكي، در حين بازي‌هاي با گرافيك بالا نيز نرخ فريم پايدار و ثابتي به دست آيد. نتيجه اين حالت اجراي بازي به صورت روان و بدون افت و لگ خواهد بود.
روش‌هاي صفحه‌گشايي متنوع هواوي واي ۶ پرايم ۲۰۱۹دوربين جلوي گوشي هواوي Y6 Prime 2019 علاوه بر قابليت‌هاي جذاب اعلام شده در بخش قبل، مي‌تواند براي قابليت احراز هويت بيومتريك با فناوري تشخيص چهره با دقت بالا نيز مورد استفاده قرار بگيرد. اين قابليت در مواقعي كه مي‌‎خواهيد با هواوي واي 6 پرايم به سرعت كار كنيد يا براي لمس سنسور اثر انگشت پشت دستگاه محدوديت داريد، بهترين و سريع‌ترين راهكار صفحه‌گشايي است.


سخن پاياني

هواوي با توليد گوشي واي 6 پرايم 2019، ضمن تجميع هر آنچه يك كاربر عادي گوشي‌هاي هوشمند در نظر دارد، دستگاهي همه فن حريف را به بازار ارائه كرده است. هواوي واي 6 پرايم در بخش‌ نمايشگر با ابعاد بزرگ پنل، در بخش دوربين با تكنيك‌هاي جذاب افزايش نور تصوير و جزئيات بالاتر، در بخش باتري با ايجاد بهينگي در مصرف، در بخش احراز هويت با ارائه راهكارهاي مختلف و در بخش چندرسانه‌اي با در اختيار گذاشتن هر آنچه يك صداي شفاف و پرقدرت را به كاربر ارائه مي‌كند، دستگاهي بسيار كارآمد را توليد كرده است.

منبع: https://huaweimobilefarsi.com/product/huawei-y6-prime-2019/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.