جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

گوشي هاي داراي قابليت تشخيص چهره

آخرين اخبار دنياي تكنولوژي

گوشي هاي داراي قابليت تشخيص چهره

۶ بازديد

قابليت فيس‌ آنلاك يا باز شدن اسمارتفون به كمك تشخيص چهره، قابليتي است كه چندين سال است كه به يكي از ويژگي‌هاي محبوب اسمارتفون‌ها تبديل شده‌است. 

اين قابليت كه در ابتدائاً توسط اپل جايگزين حسگرهاي اثر انگشت شد، به مرور زمان به قابليتي فراگير در ميان پرچمداران تبديل شد و اكنون دامنه‌ي استفاده از آن به عنوان يكي از ويژگي‌هاي معمول، حتي به گوشي‌هاي ميان‌ رده هايي نظير گوشي هواوي واي 7 پرايم نيز كشيده شده‌است. در ادامه با هم نگاهي خواهيم داشت به تعدادي از برترين محصولات بازار كه به قابليت فيس‌آنلاك مجهز هستند.

 

گوشي موبايل سامسونگ مدل Galaxy Note 9 

گوشي هاي با قابليت تشخيص چهره

جديدترين نسل از خانواده‌ي نوت سري كهكشاني سامسونگ، آمده‌است تا تجربه‌ي كاربري جديدي را براي علاقمندان رقم بزند. گلكسي نوت‌ها هرچند به‌طور كلي شباهت‌هاي زيادي به سري Galaxy S دارند، اما صفحه‌نمايش بزرگتر و امكان استفاده از قلم ديجيتال S Pen، تجربه‌ي كاربري اين دو خانواده را كاملاً با هم متفاوت مي‌كند.

پردازش محاسبات در اين تازه‌وارد توسط تراشه‌ي هشت‌هسته‌اي اگزينوس ۹۸۱۰ انجام مي‌شود كه با سرعت بالاي خود، عملكردي درخور نام خانواده‌ي تركهكشاني سامسونگ را براي نوت ۹ به ارمغان آورده‌است. همچنين،تراشه‌ي گرافيكي Mali-G72 هم در اجراي بازي‌هاي سنگين و پردازش‌هاي گرافيكي، گلكسي نوت ۹ را سربلند خواهد نمود.
Galaxy Note 9 همچنين همانند ديگر محصولات پرچمدار سامسونگ، در بخش صفحه‌نمايش در زمره‌ي بهترين‌هاي بازار بوده و نمايشگر سوپر آمولد آن با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ و قابليت نمايش ۵۱۶ پيكسل در هر اينچ، تجربه‌ي تصويري شفاف و بي‌نظير را براي كاربران فراهم مي‌كند. اين محصول با ۱۲۸ گيگابايت حافظه‌ي داخلي و ۶ گيگابايت رم به بازار عرضه شده و به مجموعه ي گسترده‌اي از حسگرها اعم از سنسور اسكن مردمك چشم، حسگر اثرانگشت، حسگر ضربان قلب و ژيروسكوپ مجهز است. همچنين قابليت تشخيص چهره در اين قبلت پرچمدار، عملكرد بسيار مناسبي داشته و تقريباً در اكثر شرايط نوري و آب‌و‌هوايي قادر به تشخيص چهره و آنلاك كردن گوشي است.
گفتني است كه باتري اين محصول از نوع غيرقابل تعويض و ليتيوم‌يون با ظرفيت ۴۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعت است كه مي‌تواند تا ساعت‌ها كاربر را از شارژ مجدد دستگاه بي‌نياز كند.


گوشي موبايل اپل مدل iPhone XS Max LLA 

گوشي apple

صفحه نمايش بزرگترين آيفون سال ۲۰۱۸ اپل ۶٫۵ اينچي بوده و به پنل ­ Super AMOLED مجهز است. اين نمايشگرچگالي‌اي برابر با ۴۵۸ پيكسل بر اينچ داشته و از اين حيث عملكرد مناسبي دارد.
آيفون ۱۰ اس مكس همچنين به دوربين ۱۲ مگاپيكسلي مجهز است كه عكس‌هايي با كيفيت كاملاً رضايت‌بخش را به كاربر هديه داده و با قابليت‌هاي نرم‌افزاري فوق‌العاده‌ي اپل تصاوير پرتره‌ي بسيار دقيق و با جزئياتي را ثبت مي‌كند. از حيث سخت­‌افزاري هم اين گوشي از تراشه­‌ي جديد A12 مجهز به پردازنده‌­اي شش‌هسته‌ا‌ي و قدرتمند استفاده مي‌كند كه يك نيروگاه قدرتمند و كوچك به شمار مي‌رود! iPhone XS Max همچنين با داشتن استاندارد IP68 در برابر آب مقاوم است و مي‌تواند براي ۳۰ دقيقه در عمق ۲ متري دوام بياورد.
در كنار تمام آنچه گفته‌شد، اما يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه باعث حضور اين پرچمدار اپل در اين ليست شده‌است، مجهز بودنش به حسگر تشخيص چهره است. اين تكنولوژي قادر است چهره­‌ي شما را تحت هر شرايط نوري شناسايي كرده و بدون هيچ زحمت اضافي و تنها با اسكن صورت شما قفل گوشي را باز ‌كند. اين تكنولوژي كه عملكرد بسيار دقيقي در اين آيفون دارد، باعث كنار زده‌شدن حسگرهاي اثر انگشت در اين محصول شده‌ است.


گوشي موبايل اپل مدل iPhone XR

گوشي iphone xr

 براي برخورداري از قابليت‌هاي پريميوم گوشي‌هاي اپل نيازي نيست كه حتماً هزينه‌اي هنگفت را براي خريد محصولات XS و يا XS Max متقبل شويد. iPhone XR سومين و ارزان‌قيمت‌ترين عضو خانواده‌ي محصولات سال ۲۰۱۸ اپل است كه بسياري از توانايي‌هاي اين دو گوشي را با قيمتي ارزان‌تر در اختيار علاقمندان قرار مي‌دهد. نمايشگر اين محصول اپل با پنل­ IPS ساخته‌ شده است و صفحه‌نمايش ۶٫۱ اينچي آن چگالي حدودي ۳۲۶ پيكسل بر اينچ را به ارمغان مي‌آورد.
قابليت تشخيص چهره با استفاده از حسگرهاي Face ID نيز ديگر توانايي مهم اين گوشي رنگارنگ و جوان‌پسند است كه همان كيفيت آيفون‌هاي گرانقيمت‌تر را داشته و به همان خوبي قادر به تشخيص چهره و آنلاك كردن گوشي است.
XR همچنين از يك دوربين ۱۲ مگاپيكسلي اصلي استفاده مي‌كند كه هرچند همانند نمونه‌ي به كار گرفته شده در XS و XS Max از ماژولي دوگانه استفاده نمي‌كند، اما عملكردي شگفت‌انگيز دارد، اگر برادران بزرگترش در صحنه حاضر نبودند، iPhone XR مي‌توانست براي كسب عنوان بهترين دوربين اسمارتفون‌هاي سال ۲۰۱۸ نيز به رقابت بپردازد.
قابليت اتصال به شبكه­‌هاي ۴G و بلوتوث نسخه­‌ي ۵هم از ديگر ويژگي­‌هاي اين گوشي هستند. از نظر سخت­‌افزاري، اين گوشي ازهمان تراشه­‌ي A12  مورد استفاده در آيفون‌هاي XS و XS Max بهره مي‌­برد و عملكردي فوق‌العاده را چه در مالتي‌تسكينگ و چه در اجراي سنگين‌ترين اپ‌ها و بازي‌هاي اپ‌استور ارائه مي‌دهد. از جمله ديگر قابليت‌هاي اين گوشي هم بهره بردن آن از استاندارد IP67  است كه آن را قادر مي‌سازد به مدت ۳۰ دقيقه در عمق ۱ متري آب دوام بياورد. گفتني است اپل براي تأمين انرژي اين گوشي خود از يك باتري ليتيوم‌يوني با ظرفيت ۲۹۴۲ ميلي‌آمپرساعت استفاده كرده است.
گوشي موبايل هوآوي مدل Mate 20 ProMate 20 Pro

يك شگفتي ديگر از كمپاني هواوي به شمار مي‌رود كه در سال‌هاي اخير به‌خوبي توانسته نام خود را به عنوان يكي از توليدكنندگان خلاق اسمارتفون‌هاي باكيفيت و پرچمدار بر سر زبان‌ها بيندازد. اين محصول جديد، امكاناتي فوق‌العاده داشته و ضمن برخورداري از بدنه‌ي مقاوم، دوربيني بسيار باكيفيت، حافظه‌ي داخلي‌اي بالا و پردازنده‌ي قدرتمندي در اختيار دارد كه آن را از هر حيث به يك پرچمدار تبديل مي‌كند. روي قاب پشتي گوشي ميت ۲۰ پرو از ماژول سه‌گانه‌ي دوربين استفاده شده‌است كه متشكل از يك حسگر ۴۰ مگاپيكسلي در كنار دو نمونه‌ي ۲۰ و ۸ مگاپيكسلي است كه عملكردي خيره‌كننده را به معرض نمايش مي‌گذارد.
در قسمت جلوي اين گوشي هم يك دوربين ۲۴مگاپيكسلي قرار دارد كه با قابليت عكاسي HDR عكس‌هاي بسيار باكيفيتي را به كاربر عرضه مي‌كند. از ديگر ويژگي‌هاي قابل توجه اين محصول شركت هواوي مي‌توان به مقاومت در برابر آب، شارژ بسيار سريع و پشتيباني از شارژ سريع بي‌سيم اشاره كرد. اين پرچم‌دار هواوي با باتري ۴۲۰۰ ميلي‌آمپرساعتي روانه بازار شده است و به لطف تكنولوژي شارژ معكوس، قادر است مانند يك پاوربانك، ديگر دستگاه‌ها را شارژ كند. اين نسخه از اين پرچم‌دار هوآوي با حافظه داخلي ۱۲۸ و ميزام رم ۶ گيگابايت روانه بازار شده است و به حسگر تشخيص چهره پيشرفته با عملكرد بسيار عالي و حسگر اثرانگشت در زير قاب جلويي مجهز مي‌باشد.


گوشي موبايل شيائومي مدل mi 8 

در كنار تمامي محصولات فوق‌العاده‌ي معرفي‌شده در اين ليست، تصميم گرفتيم نسخه‌ي سال گذشته‌ي پرچمداران شيائومي، mi8 را نيز قرار دهيم كه اكنون قيمتي بسيار مناسب‌تر داشته و انتخاب ارزان‌قيمت اين ليست به شمار مي‌رود. اين پرچمدار از پردازنده‌هاي قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ و نمايشگر ۶.۲۱ اينچي بهره مي‌برند و نسبت تصوير آن ۱۸.۷:۹ است. همچنين، نسبت نمايشگر به بدنه‌ي اين گوشي برابر با ۸۸.۵ درصد است. در كنار پردازنده‌ي پرچمدار اين گوشي، ۶ گيگابايت حافظه رم و تا ۲۵۶ گيگابايت حافظه داخلي تعبيه شده است. در پشت اين گوشي، مي‌توانيم دو دوربين ۱۲ مگاپيكسلي را مشاهده كنيم كه مجهز به پيكسل‌هاي ۱.۴ ميكرومتري، لرزش‌گير اپتيكال و حالت پرتره هوشمند هستند و ضمن برخورداري از كيفيتي فوق‌العاده، با بهره‌گيري از هوش مصنوعي مي‌توانند بهترين تنظيمات را در هنگام عكاسي لحاظ كنند.
مي ۸ همچنين طراحي‌اي بسيار شبيه به آيفون‌هاي مدرن داشته و در بريدگي بزرگ بالاي صفحه‌ي نمايش آن، حسگرهاي مخصوص فيس‌آنلاك حضور دارند. البته عملكرد اين حسگرهاي سه‌بعدي به مانند نمونه‌ي موجود در آيفون‌ها دقيق نيست، اما مي‌توان به عنوان يك متد نسبتاً امن ورود به گوشي روي آن حساب باز كرد. البته راه‌اندازي اين قابليت در Mi 8 هم به راحتي آيفون نبوده و به نظر مي‌رسد كه استفاده از حسگرهاي آنلاك به كمك تشخيص چهره، اولويت اصلي طراحان اين پرچمدار نبوده‌است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.